22 Ağustos 2014

Sonunda DEYHledik; DEYH 2014'de birinciyiz :)

Bu sefer beceremedik! Doğu Ege Yelken Haftası’nı kazandık. Bu yıl katıldığımız serilerin tümünü ikincilikle bitirme geleneğimiz darbe almış oldu. TAYK Kış trofesi, Bosphorus Cup, Kalamış Yelken Klübü serilerini kılpayı ile, üstelik son yarışta kaçırmayı becermiş ve ikincilikle yetinmek zorunda kalmıştık. Yine son yarışta gösterdiğimiz benzersiz performans sonucu bunu da neredeyse kaybediyorduk :)

Gelelim yarışın hikayesine:

Uzun yazışmalar sonucunda 14 Ağustos Perşembe günü antrenman için buluşmaya karar veriyoruz. Fakat buluşma saati geldiğinde teknenin başında 4 kişiyiz. Levent aşağı yarışına katıldığı için yorgun; Murat belini incitmiş; Yiğit’in kulağı ağrıyor. Uluç Reis Ankara’dan Pazartesi günü otomobil ile başladığı epik yolculuğu henüz tamamlayamamış durumda! İlk yarışa da yetişemiyor, bu yolculuğun hikayesini daha sonra iki cilt halinde yayınlayacağız. Bu durumda Datça’dan gelmekte olan Ali’yi de arıyor ve doğruca istirahatına gitmesini öneriyoruz, kabul görüyor. Serdar, Rıdvan, Alp, Cem dörtlüsü alt yıkama, tekne boşaltma vb. derken akşamı ediyoruz. Bu arada Teoman da bize katılıyor. Deniz kenarında güzel bir yemekten sonra dağılıyoruz. Ertesi gün kredi kartı ile hesabı ödeyen Rıdvan kırmızı bültenle tüm kasabada aranıyor, yanlışlıkla 2 TL çekmişler!

Yarış 1 Cuma:

Hava hafif, üzeceğe benziyor. İki adet 3 turlu sosis şamandıra yarışı yapılacak. İlk yarışa güzel bir start ile başlıyoruz, çok iyi bir yarış çıkarıyor ve kazanıyoruz. Bu sene çıkardığımız en iyi yarışlardan. İkinci yarış bizim için büyük ihtimalle aynı dereceyle sonuçlanacakken abandone düdüğü geliyor, aleyhimize oldu, tadımız kaçıyor. Sevgili Fatih, eski ekip arkadaşımız Serdar ve yeni tanıdığımız Burak eksikler yerine imdada yetiştiler. Fatih-Uluç, Serdar-Murat, Burak-Yiğit pozisyonlarına geçiyorlar.

Yarış 2 Cumartesi:

Hava yine hafif, yine üzeceğe benziyor. Yolumuz uzun, Çakabey 933 yarışı için Sığacık – Didim etabını yapacağız. Bu yarışa her nasılsa yetişebilen Uluç Reis Fatih ile yer değiştirdi. Fatih Komet teknesinin imdat çağrısına koştu. Korkulanın aksine azar azar olsa da sürekli artan ve çeken bir rüzgar ile sıkı orsa seyrinde ilerliyoruz. Bu şekilde hiç duraklamadan Sisam Adası’nın Batı’sına ulaşıyoruz. Filonun bir kısmı için burası filmin koptuğu yer, kıyıya çok yaklaşanlar rüzgarsız bölgede saatler geçirecekler. Öncü grupta olmamıza rağmen bu konuya erken uyanıyor ve açıktan geçiyoruz. Bu konuya yarışın başlamasından önce bile dikkat çeken Levent’e tebrikler. Boğazdan sonra güzel bir pupa seyir ile Agathonisi Adası’nı bordalıyor ve Tekağaç Burnu’na dek yavaşlamıyoruz. Finiş hattına yaklaşırken rüzgar hafifliyor ve sinirler geriliyor. Yarım saatlik bir savaşın ardından bitiriyor ve az bir farkla ikinci oluyoruz, kazanan Orient Express, tebrikler.

Yarış 3 Pazar:

Hava sert, coğrafi yarış. İyi puan toplamış durumdayız, sene boyunca yaptığımız ‘’bu durumdan da birinciliği kaçırırsak komik olur’’ geyikleri başlıyor. Bu konuşmayı her yaptığımızda kaybettik! Yarış başlıyor; kötü start, konsantrasyon eksikliği, aleyhimize açan hava, teknemizin sevmediği açılar derken ilk adayı IRC 1 sonuncusu olarak dönüyoruz! Buradan toparlamak imkansız, ön grup neredeyse gözden kayboldu. Yine kaçırmayı becerdik derken bir dizi mucize gerçekleşiyor. Müthiş bir orsa seyrinin ardından ön grupla aramızdaki büyük farkı kapatıyoruz. Bu da yetmiyorken bizi düzeltilmiş zamanda geçiyor pozisyonda olan MediaNova yarışı terk ediyor, teşekkürler :) 9. oluyoruz ama kıl payı ile Doğu Ege Yelken Haftası’nı da kazanıyoruz. Uluç’un Ankara’ya dönüşü de gelişi gibi başladı. Vedalaştıktan sonra denize girdik, tekneyi yolculuğa hazırladık, yemek yedik. Dönüşte bir de baktık ki Uluç dolanıyor, otomobil yine çalışmamış.

Sonuç:

• Son yarışlar bize yaramıyor.
  • Yılın en sıcak günlerine denk gelen yarışlarda ekibimiz Eda Taşpınar rengini aldı.
  • Gözlüklerimizi çıkardığımızda bizi panda zannedenler bambu uzatıyorlar.
  • Didim Marina’da düzenlenen ödül töreni katılımın az olması nedeniyle huzurlu ve keyifli idi.
  • İlk iki buçuk yarışta süper performans gösteren ekibe tebrik ve teşekkürler.