3 Eylül 2014

Fabrika ayarlarına geri döndük, ikinciyiz :)

4 yarışlık Arkas-Milta Marina Kupası’nda ikinci olduk, güzel yarışlar çıkaran Arkas Ekibi’ni tebrik ediyoruz. Şimdi cevval muhabirimiz Cem'e bağlanıyoruz:

Yarış 1, Bodrum – İstanköy:
Ekip Uluç haricinde tamam, Serdar Uluç yerine yardıma koştu. Güzel esen havada Bodrum’dan start alıyoruz. Çelebi Adası’nı iskelede bırakıp, Batı yönünde orsa seyrinde ilerliyoruz. Kargı Adası iskelede bırakıldıktan sonra belki de hayatımın en anlamsız rotası ile iki ülke arasında üç kez gidip geliyoruz. Apaz git, apaz gel, uzun mesafe bıktırıcı ve keyifsiz, 4. oluyoruz. Pupa ( lafın gelişi) şamandırası özenli atılsaydı keyifli bir yarış olabilirdi, sıkıntımızı finiş hattında komiteye aktarıyoruz.

İstanköy Marina’ya bağlandığımızda keyfimiz yerine geliyor. Bisiklet kiralıyoruz, adayı turluyoruz, akşam yemeği aynı lokantada ve sonrasında eğlence. Geçen senenin aynısı, tek fark Murat’ın cüzdanını bu sefer kaybetmemesi, Murat bile gelişiyor.

Yarış 2, Kargı Adası – Yalıkavak:
Kuvvetli rüzgar ile Batı yönüne start ediyoruz, Kardak Kayalıkları sancakta bırakılarak Yalıkavak Marina önlerinde bitireceğiz. Bekçi sığlığı dönülüp Kuzeye yönlendiğimizde kaba dalgalar başlıyor. Ön tarafta epeyce ıslanıyorum, arkadakilere de siper olduğumdan tam anlamıyla denize girmiş – çıkmış gibiyim. Kurmaylık sınavlarına hazırlanıp kokpitte yer almaya çalışmak lazımmış. Farklı bir rota izleyerek finiş hattına giriyoruz, 2. oluyoruz.

Bu yarışta talimatın mecbur ettiği adalar dışında her türlü garip yerden geçtik, sığlıkları zorladık. Faydası oldu mu emin değilim ancak yarışımıza epeyce heyecan kattığı kuşkusuz. Akşam Palmarina yemek ve eğlence düzenlemiş. Donuk başlayan gece Mine’nin sahneye çıkması ile birlikte coşkuya dönüştü. Yorumları ve sahne hakimiyeti mükemmeldi.

Yarış 3, Yalıkavak – Bodrum:
Start Kiremit Adası, Marina’dan yarım saat mesafede. Ancak anayelkeni açmadan çıktığımız için yandan gelen dalgalar nedeniyle ceviz kabuğu gibi sallanıyoruz. İçimiz dışımıza çıktı, kabine giren 20 saniye içinde böğürerek dışarı fırlıyor. Adanın kuytusunda yelkenleri basıyor ve turlamaya başlıyoruz. Güzel bir start ve sonuna kadar tatmin edici bir yarış oldu. Avantajlı olmadığımız koşullarda tekne hızından memnun kaldık. Bu yarışta 3. olduk. Şef Levent ustalığını konuşturmuş ve ağır deplasmanlı teknesi ile pupa seyrinde bizi geçmişti. Arkas ise bu koşullarda geçilecek gibi değildi. Yine de keyifliyiz, jibtop kullandık, çeşitli numaralar denedik.

Yarış 4, Bodrum:
Nihayet şamandıra yarışı ancak buna bile iki apaz bacağı monte edilmiş durumda :) Buna rağmen güzel bir yarış çıkartıyor ve birinci oluyoruz. Yaptığımız garip manevralar ve hatalar nedeniyle orsa ayaklarının neredeyse tamamını teknenin baş tarafında geçirdim. Gelen rapora göre bu esnada hızımız 0.2 knot düşüyormuş, ciddi rakam. Sonuçta haftayı genel sıralamada ikinci olarak kapatıyoruz, bu sezon yabancı olduğumuz bir durum değil :) Tesellimiz bunu son yarışta kaybetmemiş olmak.

Son söz:

• Bu tip yarışlar coğrafi rotalar yerine şamandıra olarak tertip edilirse daha keyifli ve rekabetçi olacak.
  • Bu seride Anyway teknesi güzel bir çıkış yakalayarak dikkat çekti.
  • Murat manevra aralarında yine güzelce kestirdi, bu sayede yarış bittiğinde gayet dinç ve güzelleşmiş oluyor.
  • Levent ekibe uyumunu tamamladı, titiz ve ciddi adam gitti, yerine dünyayı takmayan biri geldi. Böylece artık tüm ekip aynı telden çalıyor.
  • Ödülümüzü federasyon başkanı Serhat Belli verdi. Bu sayede bu kadar karışıklığa yol açan kişiyi yakından görmüş olduk.
  • 13-14 Eylül’de Cup’ışmak için Alvimedica yarışına gidiyoruz. Ali bitmez enerjisi ile tekneyi yine İstanbul’a çıkaracak. Rıdvan ekibe katıldığından beri yapımı devam eden binasını bitirirse tekneyi yarıştan sonra aşağı indirecek (Ali hazırlan :).
  • Yine güzel bir hafta sonu (uzatılmış) oldu, centilmen rakiplere ve ekibe tebrikler, sağ olun, var olun.
  • Son bir teşekkür de Milta Marina ve BAYK ekibine.! Bunca emek, çaba bizleri memnun etmek için, harika bir organizasyon. Seneye görüşmek üzere..!