30 Mart 2015

Nihayet...

Bodrum CFM-Bayk Kış Trofesi'nin 4. ayağında özlediğimiz birinciliğe ulaştık.

Sonunda baş başa kaldık. İlk üç ayakta bize destek veren Haluk ve Andrea bu hafta sonu yoklar. Sanırım sırtımızı onlara verince biraz yayılmıştık. İş başa düşünce gayretlendik ve iyi neticeler aldık, haftayı birincilikle kapattık.

Perşembe:
Tekneye alışma sürecimizin başında olduğumuzun bilinciyle iki gün sıkı antrenman yapılmasına karar vermiştik. Öğle yemeğinin ardından tekneye bizimle birlikte adapte olmaya çalışan elektronikler ile başlangıcı yaptık. Geçen ayakta uçan rüzgar gülümüzün yerine kendi teknesindekini bize ödünç veren Sn. Tarık Tüten’in emanetini yerine taktık. Güzelce temizleyip bakımını yaptıktan sonra elbette. Yardımı için kendisine teşekkür ediyoruz.
Güvertede ufak tefek modifikasyon, ardından denize çıktık. Cankurtaranımız sevgili Fatih Aydemir bizimle, Andrea’nın görevini yapacak. Ekibin eski havası yerinde, teknik ve insani tüm sorunları çözmüş durumdayız (yakında tekrar bozarız :).
Ekibin problemler karşısında kendini yenileyen, tamir edebilen bir yapısı var, dayanışma mükemmel.
Bu atmosferde yaptığımız antrenman çok güzel geçti, keyifler yerinde.

Cuma:
Teknede yaklaşık 18 kişiyiz, tam olarak bir türlü sayamadım, sürekli yer değiştiriyorlar!
Elektronik kalibrasyonu için gelen arkadaşlar, misafirler Alp Doğuoğlu ve Levent Ozan, Arkas teknesinden Tolga ve Martin ve tanımadığım birkaç kişi daha…
İki antrenman planlıyoruz, öğle molasından önce ve sonra. Her ikisinde de manevra yerine tekne hızına ve trimlere odaklanıyoruz. Bugün de çok verimli geçiyor, süratler ve suratlar güzel !
Güzel bir akşam yemeği ile günü bitiriyoruz.

Cumartesi:
foto : Çiğdem Yurtsever
Belim berbat, sanırım antrenmanda incittim, emekleyerek yürüyorum. Sabah yataktan kalkıp yere basmam yarım saat kadar sürdü ! Burak Tüzel’den yerimi almasını rica ediyoruz, sağ olsun kırmıyor. Levent’in ısrarıyla bir avuç ilaç yutturuyorlar, bir süre sonra ekiptekilerin yüzleri bulanık görünmeye başladı, iyiymiş bu ilaçlar. J
Sert hava, komite limanda bekletiyor, havanın oturmasını umuyoruz. Saat 14:00 civarında beklenen çağrı geliyor, hemen toparlanıyoruz. Yalnızca Serdar bir parça ağır hareket ediyor, beklerken sıkıntıdan ‘’birazcık’’ rakı içmiş, durumu benden beter. J
İyi bir startın ardından tüm şamandıraları lider dönerek güzel bir yarış çıkartıyorduk. Derken Arkas ile İskorpit teknesinin birbirlerine dolandıklarını gördük. Mad X teknesinin ise kötü bir broşa girdiğini duyduk. Her iki kaza da yaralanma olmadan ucuz atlatılmış, geçmiş olsun.
Bu yarışı kazandık, süratimiz çok iyiydi.

Pazar:
İki yarış yapılacak. İlk yarışı tüm filoyu delirtecek olan delikli havada yapıyoruz ve maalesef tüm delikler de bize denk geliyor. Demir atmış beklerken rakiplerimizin sulara gire çıka ilerlemesini izlemek acı verici. Bu yarışın tek keyifli yanı son pupa ayağı idi. Şamandırayı döndüğümüzde Farraway 1 dakika 10 saniye önümüzde idi. Bu farkı çok zevkli geçen balon seyrinde yaklaşık 10 dakika içinde kapattık ve yarışı onların önünde bitirdik. Tekneyi tanıdıkça daha da hızlanacağız. Bu yarışta ikinci olduk.
İkinci yarış çok hafif havada start aldı ve ilk orsa ayağında abandone oldu. Rüzgar oturduğunda yeniden start verildi. Artık kendimizi tekneye alışmış hissediyoruz ve ancak pozisyonlarımızın detayları ile uğraşmaya başlıyoruz. Böyle olunca istikrarlı sonuçlar gelmeye başlıyor. Bu yarışta da ikinci olduk.
Yarışı birinci bitiren Farraway sezon başından beri çok iyi yarışlar çıkartıyor ve trofede lider durumda. Kendilerini tebrik ediyoruz.

Sonuç:
  • İyi bir hafta sonuydu, güzel kapandı.
  • İlk üç ayakta oluşan yönetim hataları yoktu, komitede de bir telafi gayreti vardı.
  • Haftanın yıldızı oybirliği ile Uluç oldu, gayretle ve durmadan çok koşturdu ve yoruldu. Ankara’dan yelkenci çıkmaz diyenlere duyurulur, bir de balonu içeri alırken sigara içmese…
  • Aramıza yeni katılmaya aday Aynur Önder de(runner) cumartesi ve Pazar günleri bizle beraber yarıştı, bize uğur getirdi.

***

Instagram:
Biraz geç te olsa biz de Instagram dünyasına adım attık. Bizi artık oradan da takip edebilirsiniz.  Instagram takipçilerimizden bir tanesi Bosphorus Cup ta bizimle birlikte yarışa katılacak. Katılımlarınızı bekliyoruz.  instagram.com/tokayelken