15 Nisan 2013

BAYK 2013 5. Ayak

BAYK 2013 Kış Trofesi 5. ayağını 1.likle tamamladık. Şimdi detaylar için (yine) Cem'e bağlanıyoruz.

Cuma:
Klasik yarış öncesi antrenmanı için ekip marinada bir araya geldi. Öğlen yemeğinin ardından (ekibimiz için yeme içme işleri her şeyin üzerindedir) denize açılıyoruz. Trio yarışı yapılıyor, ortam şenlikli ancak bizden başka antrenman yapan yok. Ameliyat sonrası bir süreliğine iş görmez haldeyim, bu nedenle yeni transferimiz Onur anayelken, Alp te başüstü görevlerini yapacak. Ben de keyif çatmak üzere teknedeyim. Hava güneşli, yumuşak bir rüzgar var, neşemiz yerinde. Güzel manevralar yapıyoruz, hızımız da güzel.

Alt yıkama için 1 saatlik bir mola veriyoruz, ince bir zımpara da yapıyoruz, tüm ekip canla başla çalışıyor. Birlikte yapılan bu zımpara işinin takım ruhuna çok katkısı olduğuna inanıyorum. Ben yine seyirci vaziyetinde…
Tekrar denize açılıp güneş batana dek antrenmana devam ediyoruz. Güzel ve verimli geçiyor, yarın iyi derece alacağız. Akşam şenlikli bir yemek sonrası erkenden uykuya geçiliyor!
Cumartesi:
Dünkü havanın aynısı, rüzgar hafif. Bugünkü yarışta teknede bulunmam ağırlık açısından olumsuz ancak Rıdvan’ın şiddetli ısrarı sonucu yarışa katılmaya karar veriyorum. İki yarış yapılacak, kısa parkurlar, hava biraz daha esse çok zevkli olabilecek. Parkura çıkıyoruz, kısa deneme seyirleri, ince ayarlar derken komite start hazırlığına başlıyor. Güzel bir konumda çıkış yapacakken kardeş teknemiz ile çarpışıyoruz (bkz. video), iskele anayelken vinci darmadağın. Bastonu doğruca vincimize nişan almış. Neyse ki genel geri çağırma veriliyor da, toparlanma fırsatı buluyoruz. Ali yarım yamalak da olsa vinci çalıştırmayı başarıyor. İkinci start da genel geri, vinci biraz daha iyileştiriyoruz. Üçüncü seferinde güzel bir çıkışla hattan fırlıyoruz, üçgeni ve son orsayı güzel tamamlıyoruz. Son pupa ayağında simetrik balon kullanmamızda avantaj var, ancak asimetriği değiştirmeye üşenince bu yarışta 2. oluyoruz. Bile bile yaptık, sinirleniyoruz.
İkinci yarışta güzel bir start, aynı hatayı yapmıyoruz ve istediğimiz sonucu alıyoruz – 1. oluyoruz.
Güzel bir gün oldu, bu gece ekibi toparlamak güç olacak.
Benim çekilmemle birlikte teknenin baş tarafında huzur ve güven havası oluştu. Süratle iyileşip bu olumsuz durumu aksine çevirmeye çalışacağım.
Pazar:
Tahmin edildiği üzere önceki geceden ekip dağılmış vaziyette, start öncesi manevralar pek verimli geçmiyor, bir hatch kırıyoruz. Hava düne göre daha hafif, rota uzunca, zor geçebilir!
Start veriliyor, orsa ile başlıyoruz, rüzgar açısı değişince asimetrik ile devam ediyoruz, hedef Kargı Adası. Korkulan olmuyor, rüzgar hafif de olsa bizi terk etmiyor, adayı dönerken TEB ile mücadele ediyoruz, önümüze geçiyorlar. Dönüşte sabit bir hızda orsa seyrinde ilerliyoruz, Kurtoğlu Burnu’na yaklaşınca olan oluyor, biz duraklarken TEB yürüyor. Kaderimize razı olarak 2. bitiriyoruz. Filonun kalanıyla arayı açmış olmak teselli oluyor.
Birinciliği kaybetmemize Onur sebep oluyor, “buz” ile başlayan cümleler kurmasaydı geçilmeyecektik. Bu yarışta da anayelken kıstırmacını kırıyoruz, gelecek ayak için hedef büyütüyoruz; direk ve salma üzerine yoğunlaşacağız!
Sonuçta güzel bir haftasonu geçirdik, 2,1 ve 2 ile bu ayağın galibiyiz, trofede lider durumdayız.
Teşekkürler:
  • Anayelken ve başüstünde güzel iş çıkaran Onur ve Alp’e
  • Harika startlar için Levent’e
  • Balon indirmede gösterdiği performanstan ötürü Murat’a
  • Hafif havada sabırla balon trimleyen Ali’ye
  • Hastalığım süresince beni yalnız bırakmayan, çiçek ve çelenk göndermek suretiyle ilgi ve alakalarını eksik etmeyen Rıdvan ve Arda’ya